Suatu Kisah..

Hey !!~


Cerita weekend ni?? Biar wan tangguhkan dahulu.. wan sekadar ingin meluahkan sesuatu yang terbeban di hati ni, bukan niat untuk merencana suatu misi negative, tetapi sekadar di kongsi dengan pembaca blog wan. Sesungguhnya memahami kenalan-kenalan wan bukan lah suatu perkara yang mudah bagi wan sendiri. Bile membuat baik, menjadi tanggapan yang berbeza bagi setiap individu.. Ikhlas my attitude biler kawan wan gtahu sakit or pape, wan akan jadik caring mungkin kerana sifat dan dibesarkan dalam menjaga hati ramai orang tetapi diri sendiri wan korbankan.. mungkin bila kita caring itu menjadi suatu yang tidak disukai, namun itulah wan, mungkin masa hadapan wan akan hilangkan sifat itu tetapi perlukah juga wan berubah hanya kerana orang tidak dapat terima my attitude yang memang suka amik berat pasal orang? Renungkanlah..


Biler seseorang yang berbadan besar, sukar baginya untuk merapati individu lain.. nature sebuah kehidupan.. Yeah before pi lepak sesame text bukan main tapi dah jumpa terus senyap kaedahnya.. itulah sebahagian dari pengalaman wan, sememangnya itu menyakitkan. Tapi tidaklah wan ni terus xnak lepak ngan kekawan baru, wan still jumpa and hang out ngan sesaper jer but cuma perasaan takut itu memang wujud la.. Jangan kata plak wan tak cuba untuk menguruskan badan semua.. wan dalam proses, bukannya ada doremon yang boleh tukar sesuatu dengan mudah.. hiks.. kalau gitu ramai la model kat mesia ni.. hehe


Wan pun manusia, yang serba kekurangan.. punca daripada ukuran badan tu membuatkan perasaan tu jadik pelik and I’m not happy.. I’m afraid happy yang wan terima tidak kekal berpanjangan.. kehilangan orang sekeliling juga membuatkan wan tiada mood dan terpaksa berpura-pura dengan diri sendiri yang I’m okey but in the other hand I’ m not. Wan terpaksa lawan kata hati wan sendiri, teringin buat sesuatu benda tetapi kerana perlu jaga juga maruah wan diamkan..


Langkah kita berbeza, diam kita bukanlah diam selamanya.. Sejujurnya kenyataan itu dah lama diterima mungkin kerana perlakuan pula di salah tafsirkan.. Wan hanya mampu melihat dari jauh, diam seribu bahasa bukan bermakna fikiran juga mati. Ayat-ayat seperti tidak perlu memahami orang lain kerana orang lain x faham kita memang boleh diterima, tetapi sebagai manusia kita harus juga faham kerana hidup kita saling berkait dan memerlukan antara satu sama lain dalam apa jua keadaan. Hilangnya diri ini untuk member ketenangan dan kebahagiaan pada orang lain kerana itulah harapnya.. wan akan terima cabaran that I can’t live without text u juga, wan akan buktikan..


Thank you ..

“Friends in Deed is Friend in Need”



Lot's of Love
~WanZ~

Comments

ala jgn la sedey2..byk lg kwn nk kwn ngn haq..cm riz.hehe
Eha said…
Hmm..kadang-kadang bila kita terlampau caring,kwn akan mula menjauhkan diri.. Buat biasa2 je bila berkawan..bila mereka perlukan pertolongan kita tolong..Bila mereka ingin meluahkan kegembiraan dan kedukaan,setialah untuk mendengarnya.. ;)

Popular Posts