Happy Teacher's Day

Hey !!~


:: Selamat Hari Guru ::

Waaaa 16 Mei again.. Well setiap tahun tarikh inilah yang dinantikan oleh warga pendidik, bukan kerana mendapat hadiah dari pelajarnya tetapi menanti hari diraikan oleh semua anak didiknya.. Let's story to u all since aku tadika k..

Tadika Tengku Anis ..

Inilah tempat pertama secara rasmi aku mula jadi pelajar.. setiap hari gigih ke sana untuk bermain.. hik hik berkenalan ngan ramai kawan.. dapat bawak bekal yang waktu tu fames la kan time kanak-kanak.. so far aku lupa nama cikgu kat tadika ni.. maybe sebb sgt budak waktu tu kan.. papepun cikgu kelas aku sangat garang sebabnya kat tadika ni boys and girls di asingkan.. so biasalah budak laki bukan reti duk diam..


Sekolah Kebangsaan Pasir Pekan

My primary skewl.. kat sini best gak.. Cikgu Rosmawati ~ cikgu kelas aku time darjah dua kot.. orangnya kecik jer tapi garang k.. aku pernah sgt nakal till dia marah sesngt, but aku kan budak baik so sempoi jer la.. then Cikgu Roshidah ~ cikgu ni bukan kelantanese so dia memang cakap bahasa standard ler kan.. cikgu aku time darjah 3.. memang garang gak sukat cubit perut or pulas perut wat evala kan tapi itulah dia.. aku selalu kena marah k.. tapi well tetap dimaafkan.. hik hik Cikgu Azhar ~ cikgu pendidikan jasmani, coz cikgu ni la aku fobia main bola sepak.. sah-sah skank kaki bangku sapo nak jawab.. skip terus darjah 6 k.. Cikgu Noraini ~ cikgu bm aku.. waa suka wat karangan yang panjang-panjang.. kalau x tahanla telinga korunk dengar dia bebel.. cikgu Jauhari plak cikgu math... sebelum mengajar dia akan soal sifir.. saper xdpt jawab kena rotan dan berdiri.. scary gak la kan buatnya aku ni mmg x hafal sifir.. LOL.. kat sekolah rendah ada 3 orang cikgu non-muslim time tu.. tapi aku tetap jadik faveret student diaorg.. itu yang best k.. Cikgu Foo Nee Cit ~ cikgu BI aku dia memang suka puji aku so teruslah aku terbang di awangan.. Cikgu Ruth Ng pun cikgu BI gak xpernah ngajar kelas aku but aku suka pi tolong dia last Cikgu Tan Yee Lin ~ cikgu muzik.. sebab dialah aku pandai main recorder and masuk pertandingan rekorder kat sekolah dulu..


Sekolah Menengah Sultan Ibrahim (1)

Sah-sah la ramai k cikgu kat sekolah ni yang aku still ingat let me summarize jer.. hehehe

Cikgu Noraini - cikgu BI, baik hati sangat ni till bagi kami memporak perandakan kelas but she's still cool ::

Cikgu Asiah - Cikgu Kimia, wah sangat cerewet k, but dia jugaklah berjaya wat aku suka chemistry sesngt tapi pandainya x jugak.. hehe sebb aku la malas kot..

Cikgu Nik Mahani - Cikgu Physic yang power habis.. dia jadik ikon fesyen waktu tu kat sekolah sebb she's the only one teahcer yang memang pandai bergaya.. waa aku puji melangit ni..

Cikgu Lua Kim Hua - Cikgu ekonomi, suka tegur aku.. strict sgt biler marking paper.. waa jangan harap dapat belas kasihan k..

Cikgu Hadi - Wat aku tahu aper itu add math.. hik hik hik

Ustazah Hasmat - sangat merbahaya k.. dia mcm tahu jer aku ni ada wat jahat.. and kalau suh paper dalam kelas dia x lain x bukan akulah yang kena tapi she's still my faveret teacher.

Cikgu Almi Hidayah - My kaunselor.. cikgu ni banyak gak bg pandangan and dia memang supporters tetap kelas kiteorang.. u rock teacher : )

waaa setakat itulah cikgu yang aku ingat k..



Erm sebenarnya nak di ikutkan aku paling appreciate cikgu-cikgu ni sebab banyak bagi aku peluang.. Cikgu Jamilah, coach aku jadik debater.. thanks teacher u give me a wonderful experience.. sacrifice a lot of ur time for us.. Cikgu Muzik kat sekolah rendah sebab ajar aku rekorder.. play that thing isn't easy at all but she managed to do it.. and semuala.. Kalian sangat berjasa dalam memberi aku pengalaman, pelajaran dalam meniti hari-hari sebagai pelajar di waktu itu.. skank pun i'm still student tapi berkat doa cikgu-cikgu i'm here to get my degree.. bila saya bersedih cikgu-cikgu semualah yang banyak beri galakan dan semangat.. datang kerumah support me untuk teruskan hidup dan segalanya.. Jasa cikgu-cikgu tak dapat WaNz balas hanya ucapan Terima Kasih yang mampu WaNz berikan... I love all of You !!~



Lot of Love

~ WaNz ~

Comments

Popular Posts