Movie Review : InkHeart


New movie again.. just release last thursday. Okey la a bit review about this movie.. Setahu saya movie ini adapted by a novel, mungkin skank semua movie adapted jah.. Cerita ini ada 2 lagi bukunya selepas inkheart, it is inkspell and inkwords kot, sorry kalau silap. Saya memang menantikan movie ini kerana i love this kind of movie. Kanak-kanak sangat kan??Permulaan cerita ini agak perlahan, few people said to me yang citer ni membosankan sebab leh jadik mengantuk. Bagi saya pula, cerita ini mula kita rasa seronok di babak pertengahan hinggalah ke penghujung.







Inkheart cerita yang berkisahkan seseorang yang membaca buku atau cerita secara kuat, bacaannya itu akan menjadi nyata, dan setiap yang menjadi realiti akan mengalami proses pertukaran maksudnya vice versa la, kalau yg fantasi jadi realiti begitulah juga sebaliknya. Seorang lelaki yang dipanggil silver tongue berusaha mencari naskhah inkheart untuk mencari isterinya yang telah masuk ke dunia fantasi itu. Bertemankan anak perempuan tunggalnya, beliau mencari buku itu dimana sahaja.







Bila buku di jumpai, beliau pula di jejaki oleh dustfinger yang meminta bantuan capricorn. Timbullah konflik, keinginan, kebebasan dan sebagainya. Kehadiran Makcik kepada silver tongue, make me laugh non stop sebab kelakar. Seorang yang perfectionist and kekwat tak ingat. Huhu.. Untuk kesudahan pastikan anda menonton movie ini. Ending cerita ni, saya suka.. entah kenapa, tapi it's meaningful..



Rate : 3.5/5

Comments

cte ni mmg mletop hehe i like itt:p

Popular Posts