Catatan 2008

Sudah 31 Disember 2008 rupanya bermakna ini adalah hari terakhir untuk tahun ini sebelum kita semua memasuki tahun 2009. Sedar atau tidak setiap tahun kita akan mengalami perubahan dari segi usia, pemikiran, cara hidup dan banyak lagi. Kadang-kadang perubahan esktrem juga berlaku kepada individu-individu yang telah tercatat nasibnya untuk tahun 2008. Sebagai muslim kita harus tahu setiap apa yang berlaku ada hikmahnya, baik atau buruk semua itu ada alasannya dan hanya DIA yang tahu apa kesudahan hidup kita. Sebagai manusia kita hanya berdoa untuk kesejahteraan hidup kita, keluarga, sahabat dan semuanya. Ingin wan ambil kesempatan ini untuk meneliti kembali ape yang telah berlaku sepanjang tahun ini dan berkongsi dengan kalian.


Kronolgi perkara yang wan ingat sepanjang tahun 2008 ini:

Januari ~ 8/1/08 will be memorable day for me, why? let it be secret but then not for certain people. *wink


Februari ~ 8/2/08 WaNz iMraN di lahirkan dan dimahsyurkan sebagai sebahagian daripada hidup wan. lahirnya ia sangat bermakna buat wan kerana dapat kenal lagi ramai kawan espcially geng sayap. Mungkin xsemua wan kenal tapi macam best la kan? hehe
~ Gi perlis untuk wakil uni wan kursus disana bersama peserta dari IPTA dan IPTS seluruh Malaysia.


April ~ Interskewl Debate, wan join lagik jadik komiti. Best espcially dpt kenal komiti special task, nana,azie and the rest pastu dapat join gak komiti catering yang sekepala so leh gedik di sana sini yer. Hehehe. Next year, join lagik layanz.


May ~ Concation Nazmie, dia grad diploma dia so wan and nazrie and k.neem pergi la meraikan kejayaan dia dan tunggu untk degree wan pergi lagi. Hehehe


June ~ Jadik planner untuk majlis pertungan cousin wan, next year kawen plak diaorang sojadik planner lagik. konsep masih rahsia. Hahaha.
~ Nazrie ajak wan tengok P.Ramlee Muzikal Show. Best giler, first time masuk Istanabudaya so mcm orang kampung gilerz wan ni tapi enjoy.


Ogos ~ Yer untuk pertama kalinya wan join pertandingan debat antara kolej kediaman kat uni ni, best gilerz, tapi penat yaamat. Kalah di semifinal tapi kekalahan itu sangat menyakitkan hati yer. Sudey jer.


September ~ Erm bulan ni kita semua berpuasa yer, jadik banyak la aktiviti berbuka puasa yang best. Berbuka puasa di Chilis KLCC, Kak Mah tom yam kampung baru,
IKEA and many more. hehe


Oktober ~ Erm raya best sebb semua ahli keluarga balik so sgt la happening raya kali ini. Besday wan yang paling xbest sebb esoknya exam then down sesngt so hopefully meriahla next year punya besday


November ~ Erm bulan ni result exam kuar, ya Allah teruk sesangat. Macam x study tapi xleh la down sangat cuma fokus untuk wat yang lagik elok this sem. Jadik komiti untuk royal debate, best jugak lepak ngan new friends semua.. Lepak ngan mirul till putrajaya, lepak ngan ryzal,cali and fariq kat taman larangan tu..


Disember ~ Bulan akhir yang best actually, sebb bulan ini wan jatuh cinta ngan keluarga Cullen's. Lepak ngan my bestfriend kat pantai, miss that moment so much, meeting new friend, and lepak ke melaka dengan kawan jugak yang enjoy sayang kalian Muahxxxx..


Mungkin ini sebahagian sahaja yang wan ingat, tetapi banyak lagi okey yang berlaku dalam hidup kita setiap tahun. Memang wan mengakui tahun ini jugak wan pressure sesangat dengan karenah orang tetapi itulah hakikat kehidupan. Pernah wan terfikir tanpa kalian siapalah wan, mungkin wan tak akan jadik tabah dan tekun dalam menghadapi semua yang berlaku. Jadik alhamdulillah semuanya bergerak secara smooth yer. Kenangan ini akan jadi sebahagian daripada hidup wan dan akan kekal sebagai kenangan yang bermakna. Moga ketemu lagi.

Selamat Tinggal 2008

Selamat Menyambut Awal Muharram 1430 hijrah dan Tahun Baru 2009

Comments

"lahirnya ia sangat bermakna buat wan kerana dapat kenal lagi ramai kawan espcially geng sayap"

wahhhh...ngee :D

smoga catatan 2009 lebih baek berbanding sebelumnya... :)
RyZ4L said…
kemain~
nama i pon ade. terharu~
i luv november itu d taman larangan itu.
di mana?? biarlah rahsia. 8/1?? motif i x habes dengar cie tuh, u owe me banyak story~~ hahahha:p

HAPPY NEW YEAR WANz!!~

Popular Posts