Debat Diraja 2008



Thanks to all yang bagi pandangan, nasihat about previous entry. Yup tiba masa kita perlu meneliti diri sendiri, wan terima seadanya andai itu result yang wan terima then perlu gandakan lagi usaha yang sedia ada untuk memperbaiki setiap kelemahan yang wujud..

Lupakan seketika keputusan exam, pada 24/11 – 3/12, wan berada di kampus di kala semua pelajar cuti semester yang paling lama sepanjang wan jadik student kat uiam. Wan kembali sekejap untuk menjadi sebahagian daripada penganjuran Debat Diraja 2008, dimana ianya antara debat yang paling lama wujud. Yeah wan dapat tahu uiam akan jadi tuan rumah pada awal tahun lagi so memang i’m so excited to be part of this program.

As usual, wan masih bawah biro special task kali ini diketuai oleh ashraf dibantu oleh nana. Well ahli hidup special task me,azie,qari,sa,eizan,taufiq,ijam,syima,fiza. Basically jadik komiti ni sumtimes pressure tu ada but then thanks to the gurls sebb u all mmg hiburkan hati wan. time down korang terus ada..





Wan jugak dah jadik macam sebahagian daripada komiti catering, yang mana wan banyak gak join diaorang biler wan ada free time, yup diaorg sangat meriah then otak giler-giler, tapi untuk join diaorang secara total pada interskewl nanti, rasanya x kot sebb wan lagi senang dengan special task. thanks to fifi,mimie,bubul,ika coz korunk sebahagian komiti ccatering yang wan rasa selesa then mcm kenal dah lamer.. caiyok!!~

Coret-Coret sepanjang program:

- Pertandingan Debat Diraja paling ramai penyertaan..

- Sebanyak 5 kategori telah di pertandingkan antaranya Bahasa Arab, Bahasa Melayu Muda dan Utama, Bahasa Inggeris Muda dan Utama.

- IIUM, hanya dapat mempertahankan 2 kategori dari pada 4 kategori yang telah menang pada debat diraja edisi ke 11, iaitu Bahasa Arab dan Juga Bahasa Inggeris Muda.

- IIUM, kalah di pentas final untuk kategori Bahasa Melayu utama di mana johan dimenangi oleh UPM, team yang sama kalah di Debat Fomca 2008 akhirnya juara di taman ilmu dan budi.





- Poster,Rekaan Baju, Banner, Tag dan semuanya mendapat pujian dari para peserta dan ahli madum, sekalung tahniah dan penghargaan untuk syazwan suhaimi, pengarah kreatif program pada Royal Debate 2008.

- Pengarah Program adalah Sister Munirah Mustapha, also Presiden Kelab Debat Bahasa Melayu UIAM.

- Johan Bahasa Arab di menangi oleh UIAM dan Naib Johan juga dimenangi oleh UIAM

- Johan Bahasa Inggeris Muda di menangi oleh UIAM, dan Naib Johan pula jatuh kepada UiTM

- Johan Bahasa Inggeris Utama pula di sandang oleh UM mengalahkan UKM

- Johan Bahasa Melayu Muda, di menangi oleh USM mengalahkan UPM

- Johan Bahasa Melayu Utama jatuh kepada UPM yang telah mengalahkan UIAM





Sepanjang program juga banyak perkara baik dan buruk berlaku yang juga akan menjadi satu pengalaman pahit dan manis untuk kami selaku sebahagian daripada pihak penganjur Royal Debate edisi ke 12 ini. Yang penting semuanya akan menjadi memori kepada pihak kami. Untuk tema special task, wan mohon maaf kepada yang terasa kerana bagi wan kekdg perlu wan tegur dan kepada yang mmg xnampak batang hidung atau dah tau ada kerja tapi pi tambah kerja lain saper suruh? so fikir-fikirlah. Untuk nana and the geng thanks a lot babe, u olz mmg penghibur wan, qari and the geng plak, nasib baik korang ada at least korang leh di harap. Untuk our headcom nothing else i can say. Tidak lupa jugak untuk my junior yang sekarang dah jadik debater kat uitm, good luck ismat, after long time x jumpa kamu at last jumpa kamu kat royal ni. huhuhu..



Comments

RyZ4L said…
sakan die busy kan diri.
i duk umah jew.
huhu.
u take care.~
oh. yg borders u ckp tuh.
fariq ckp anythng text die jew~
gitula...
Ricca said…
wah.. haq hang memang aktif giler larr cuti nih.. haqq biler nak jadi debater UIA.. hang dah jadi debater, baru aku join semula.. InsyaAllah.. hehehe.. =)

Popular Posts