FrieNd's


This time, aku nak sembang sal series ni.. Why I like this series so much? Suka ke? Yer kot.. rumate aku even tetamu bilik aku ni dah naik muak kot dengar lagu tema and suara pelakon ni.. dari season 1 till season 10 aku ulang..

Secara ringkas citer ni pasal 6 bersahabat yang try to survive hidup kat new York.. well big city.. Dari sebuah kedai kopi or namanya “central perk” la citer ini bermula. 6 character yang sangat berbeza tapi saling bantu-membantu, tegur kalo silap, and etc.. sangat la aku suka tengok..

Watak phoebe, Rachel, monica, joey, ross and chandler memang menemani aku setiap hari.. even di ulang banyak kali pun aku tetap akan gelak.. series ni start tahun 1994 till tahun 2003. Well time tu aku x tengokla sangat citer ni sbb bnyk xphm kana per dia duk gebang..huhu dah besar ni la baru nak tgk..

Phoebe ngan wataknya yg pelik, dia ni mcm mistik la, joey plak mmg lumpy.. kind of otak analisis.. kalo orang dh pakai pistol dia still pakai kris.. chandler palk suka wat lawak, even benda kecik pun dia akan create joke, monica perfectionist.. magnet kat refrigerator pun dia akan ingt mcm ne susunanya.. rachel, lovely lady anak orang kaya yang sukakan fashion…

Kombinasi character ni la yang wat friends ni lengkap.. actually sambil tgk citer ni, aku terfikir gak..ramainya kawan aku since tadika, sekolah rendah, menengah, matrix and skank kt uni.. xmasuk lagi kawan dlm dunia cyber ni..mcm ne aku nak appreciate diaorang ek? Sebenarnya.. dari kecik hingga besar, u all yang warnakan hidup aku jadik lagi meriah dengan gelagat and karenah..
Without all off u, aku bukan aku yang korang lihat hari ini.. aku bukanlah orang kaya nak bg hadiah besar-besar kat korang.. tapi korang semua dlm ingatan and doa aku setiap hari..

Ok la penat dah merepek ntah pape ni..
Babai.. hug and kiss from me !! ~

Comments

Popular Posts