HaQQ at SATU ..


28th June 2009!!

Dalam tahun ni, tarikh di atas merupakan salah satu tarikh yang paling ditunggu, kerana pada tarikh itu berlangsungnya konsert penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kalian dan baca review tentang konsert ini, tetapi let me share few thing from pandangan mata WaN HaQQ.









Dari pagi excited nak pergi ni, yerla i'm a big fan of her since shw's winning bintang rtm, tapi sejujurnya tak segegeh nuar yer. Hiks.. wan tiba di IB at 7.26pm kot kalau tak silap then terus ke lobby istana budaya waiting for my friends. Sempat la beli program book and note book special for SATU, nak rembat benda lain, lupa plak nak cucuk.. huhu. Sempat jumpa Nuar and Ajim, gigih sgt datang lagik awal dari SITI kan? hehehe gurau jer.. jangan marah yer. Ryzak, Cali and Aneem plak agak lambat dari wan. Yang bersama wan malam tu Syazwan, Izat, Zack and Ezuwan.




Konsert di buka dengan persembahan daripada Aizat AF, dia nyanyi okey tapi nervous dia memang nampak. Mungkin cuak kot. Hehe.. Yang penting bila siti muncul di tengah pentas, satu dewan bersorak, suara siti sangat best and vokal meletop!! Dari satu lagu ke satu lagu, kalau cuba hayati kita dapat rasa apa yang cuba siti ingin sampaikan. Overall lagu dari mula hingga akhir wan suka semuanya. She will always be on the top!!




Kelemahan juga tetap ada.. pertamanya pakaian siti, paling tak suka baju warna hijau and gold itu, itu sahajakah tajaan jakel yang di war warkan puluhan ribu ringgit? Down sekejap tetapi nasib baikla semua itu ditutup oleh nyanyian siti. Persembahan pula sebenarnya agak biasa bilamana dalam kepala wan, i taught it will be muzikal tapi tak la muzikal sgt time wan tonton, bagi wan rasanya first konsert siti kat bukit jalil lagik meriah in term of persembahan. Penari pun masih ada kelemahan sedikit tetapi lebih baik ada daripada tiada kan? Kareografi untuk lagu di taman teman kekal sama time nyanyian Siti di ABP yang lalu.

Konsert ini walaubagaimanapun kekal mantap di ingatan kerana Siti Nurhaliza berjaya membuktikan beliau tetap unggul di persada seni tanah air. Tahniah Dato' Siti!! Malam terakhir itu diserikan dengan kehadiran bekas pemimpin negara dan isteri serta kehadiran Kris Dayanti dan juga Rossa.



Sentap Ryzal, Cali, Haneem, Nuar and Ajim sempat jumpa siti!!


Sekian!!~

Comments

pakaian ijo dia agak kampong betol kan...kikiki
tulaa nape xjupe ct heheeee
RyZ4L said…
sian die kne balik awal..
huhu..btw, we anta anem balik U pkol 4 pagi. seb bek x kne tahan guard and anem nye asrama x kunci. fuh! so happy n berbaloi!! :D takpe takpe. next time maseh ade ;))

Popular Posts