Saturday, 10 October 2009

Short Note from Friend


"kawan tu adab ar, ada duka gelak dan tawa..
jangan ambil hati tapi kalau
terguris simpan jer dalam hati
kekadang kita manusia tak mampu menghalang segala"


Pendapat kalian? Ikhlas jawapan aku untuk nasihat diatas, benar dalam berkawan kita perlu menerima baik dan buruk, kecil hati, terasa semua disimpan dalam hati.. tetapi ingatlah hati juga punyai ruang yang sangat terhad dan terpulang pada individu itu sendiri. Bagi aku sudah lama aku buat tak kisah, buat tak tahu even dalam hati hanya Allah yang tahu how i feel. Aku abaikan sebab aper? sebab nama PERSAHABATAN. Akhirnya aku dipijak dan kadang-kadang dimalukan. Mungkin yang berkata tidak perasan, yang mendengar menyambut dengan gelak dan tawa, yang terkena pula diam bersahaja..

Sebetulnya aku sangat terbuka dengan gurauan kawan-kawan aku. Memang tak terasa pun or kecil hati. Tetapi kalau tidak kena pada tempatnya memang aku pun malu. Yup kita bergurau jangan sehingga menjatuhkan maruah orang lain. =). Lainlah gurauan kita itu dalam lingkungan sahabat yang kita kenal.

Baiklah.. entry ini wujud sebab seorang jer, antara yang aku totally terasa-

!! Janji bagai ni, nanti ada satu program ni ko leh keja part time and nanti aku bagi nama ko segala, tup tup kawan yang lain gtaw "haq aku bz sket kerja ngan si A itu dan ini" Yang membuat janji diam sehingga sekarang even tanpa ucap maaf..

!! Yup satu malam time berkumpul ada satu ayat yang di kuarkan dari mulut kawan aku ni and memang terus aku xde mood and down giler. Biarlah tuan empunya badan sahaja yang tahu apa yang dia kuarkan and mungkin orang sekitar juga dengar.

Rasanya dua ini kesalahan major yang buat aku totally down, the rest aku dah lama lupakan. Ingat kalau datang minta maaf pun aku leh terima tapi diam seribu bahasa even lepas tu banyak juga kuar sekali.

Ada orang komen benda remeh, tapi kalau yang remeh itu dibiarkan nanti akhirnya tetap menjadi besar. Jesteru entry ini hanya untuk dikongsi apa yang aku rasa, jujur dari hati aku.


p/s: Kek cokelat dah digantikan dengan buah tangan lain, nak dgr or x terpulang.



4 comments:

H.R PuTeRa YuSoFF said...

mcm hujah dlm dewan parlimen. huhu

||| PöJìé PööH ||| said...

yup btol kata kawan tuh, tp xla 100% leh kamu pakai..
adat bkawan biasa la, tp andai ada yg tguris jgn dipendamkan sajer, kdg2 perlu juga diluahkan..
kawan adalah manusia dan manusia mudah lupa..
so kdg2 perlu diberi peringatan dan peringatan itu biarlah secara bhemah..
but for me, apa yg xpuas ati tuh klo bleh simpan, Pojie simpan n buang jauh2, klo xbleh Pojie ckp terus terang..
dan ada jenis manusia yg xleh terima maklum balas yg sama diberikan pada kita, maka kelak dikatanya kita nih yg kuat sentap, mulut lazer..
so just be whatever u r..
as long u happy..

farish H said...

sabo jela..jgn pk sgt wan mende2 ni.njkoy ur life k

WaN HaQQ said...

H.R PuTeRa YuSoFF - Parlimen mana la kan bersidang

||| PöJìé PööH ||| - I try my best untuk luahkan kat blog ni supaya yang membaca faham. Niat wan satu untuk mereka memahami siapa wan. Bergurau boleh tapi faham and jaga air muka juga. Wan dan bnyk simpan so adakalanya ia perlu diluahkan.. i'm human not robot.


farish H - Uiks tukar nama lagik, yup i enjoy each moment that i have and thankful for what i have.