Iftar with Anak Yatim and MRC


Pada 6 September 2009 yang lalu, aku menghadirkan diri ke majlis berbuka bersama anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim Darul Kifayah (maaf kalau silap). Setibanya aku, adik-adik semua dah ada dan sedang menanti untuk berbuka. Entah kenapa ketika aku tengok jer mereka aku jadi sebak, memang aku macam xleh control.. Yup aku juga memahami mereka, walaupun aku still ada ayah namun rasa kehilangan itu tetap ada. Nasib baikla aku leh control, kalau tak aku plak duk berair mata kan. Untuk mereka, jangan rasa rendah diri kerana tidak mempunyai ibubapa tetapi buktikanlah bahawa kita mampu berjaya dan juga dapat menunaikan impian ibubapa kita untuk jadi seorang yang berilmu dan menjadi hamba yang baik.






Lauk petang tu, Nasi Beriani.. Alhamdulillah rezeki. Tersenyum pula hati aku melihat mereka gembira menjamah makanan yang disediakan. Ayuh adik-adik jangan patah semangat!

Keesokan harinya, 7 September 2009 mpkk yang baru di lantik organize majlis buka puasa di restoran sabak dekat jer dengan uia. Semua yang ex-mpkk and mpkk ada menghadirkan diri. Buffet Ramadhan kat restoran tu okey la for those yang minat nak makan steamboat and barbeque.. Konvoi 5 buah kereta ke sana, kekwat semua xnak share kan? so satu keta 2 or 3 orang..





Kol 9 malam kiteorang cabut la dari situ..


So aku secara peribadi mengucapkan terima kasih untuk kalian mpkk who well done organize both event and hopefully all of you success and all-Faruqian will be proud to have u all as our MRC. I'm so sorry because i will not join you guys to Vietnam by end of this semester due to problem that exist!!

p/s: pic later

Comments

Popular Posts