Interesting kah?

Rupanya baru 3 minggu aku kat shah alam ni, aku ingat dah 3 bulan. Lambatnya nak cukup 3 bulan ni, dah tak sanggup nak buat praktikal lama-lama. Kepenatan yang amat, job description aku pun kabur memang tak JELAS. Semalam memang aku stress, naik kat ofis tingkat atas sekali akak admin tanya

"since you have been here for 3 weeks, what do you think about this company?"

aku tengok dia, and tanya balik

"akak nak jawapan ikhlas or mengampu?"

then aku jawab la..

" i do not feel interesting at all, since everything is blur for me.."

and adalah sedikit lagi percakapan aku ngan akak tu..

akak tu sempoi jer, teman untuk aku bergelak, menari bagai dalam ofis kan.. hehe superb la.

Tapi hari ni aku juga bersyukur di tempatkan aku disitu kerana aku dapat pelajari ilmu lain, tak mungkin ianya ada dalam buku teks.. cuma sering diingatkan oleh orang tua kita.

so far kat tempat praktikal aku ni, aku cuba bergaul dengan semua orang dan perhatikan kehidupan setiap orang. Bila tengok orang lain lagi banyak kekurangan tapi berusaha untuk melakukan yang terbaik, tak pernah kenal putus asa aku terus motivated.

Btol kata orang kalau waktu yang ada ni, diberi peluang untuk belajar, belajar elok-elok jangan main-main. Nanti bila dah kerja senang, cari kerja yang elok-elok.

Ada hikmah disebalik apa yang berlaku..
Hari ini aku belajar untuk menghargai dan menghormati.




Comments

Popular Posts