SLMSB sebuah kenangan~

Ingatkan tiada setitik pun air mata mengalir di hari akhir praktikal, tetapi lain ceritanya. Penat okey menahan supaya tidak mengalir. Minggu terakhir aku kat SLMSB tu, banyak masa aku di peruntukkan untuk siapkan log book dan tolong mana yang patut tambahan lagi aku perlu menerima lawatan pensyarah aku untuk menilai prestasi dan melihat keadaan syarikat itu.

Cerita duka aku letak tepi, entri kali ini banyak kepada yang lebih positif kerana tak semua yang ada itu negatif. 30hb aku menerima lawatan dari Bro Raziff dan Bro Ashraff, sekali dua datang, cuak sekejap aku. Alhamdulillah presentation aku sangat simple and more to discussion. Lepas sembang-sembang terus buat pusing kilang. Sedikit token of appreciation untuk mereka berdua, setiap seorang dapat minyak pelincir kereta lagi tu. Hehehe.

1hb pula ialah farewell party untuk aku dan juga 2 lagi pelajar praktikal, kira diaorang gabungkan sekali. Best giler makanan tengahari tu, our sales manager tempah or masak sendiri xtahu. Janji kenyang dan best. Walaupun ada sedikit kontroversi pasal masakan tu, but i do trust him even we are not in same religion but he know well what is halal and haram to muslim. Simple speech from me and my fellow intern.

Esoknya pula our CEO, ask me what i want to eat dia nak belanja.. Since aku kan pemalu jadi, ikut jer la apa orang nak belanja. Aku terima jer, end up tapau pizza makan lepas solat jumaat with all staff. Terkilan my ceo tak sempat lunch sekali since dia ada urusan lain.

Betul kalau ikutkan masa kita marah banyak perkara negatif wujud tanpa kita pandang yang positifnya. Tetapi sepanjang minggu aku cuba ingatkan apa yang manis untuk aku kenangkan dan jadi pembakar semangat untuk aku supaya jadi better person dan cuba jadikan teladan atas kekurangan yang wujud. Mengenali mereka semua, buat aku berfikir banyak benda.. dari hari pertama hingga hari terakhir banyak perkara yang akan aku ingati. Too many things..

i feel so lucky to know them, i feel so lucky to get this experience and i will never regret to be there. i'm touched with this words:
"haqq, you are a good man, i know one day you will be a manager or more than that, just be yourself.. when we come to kelantan, we want you to become our tour guide.. and don't be shy because no matter what, we are like family.. anything just contact us"
lepas tu aper lagik, penat tahan akhirnya merah la mata aku.. =(

Thanks a lot to Our CEO, Bos Li, Kak Rin, Abg Nizar, Muz, Bro Sritharan, Abg Nazli, Abg Sholeh, Abg Seriman, Zul and all SLMSB staff..

Comments

El-Zaffril said…
U kan lelaki air mata... Fasha Sandha....

Popular Posts