Berbasikal itu Best

Wayang lagi? Ada yang nanti kata aku kaki wayang~

Usai solat jumaat, terima sms dari aiman ajak tonton wayang dengan cj. Baru jer aku bercadang nak lelapkan mata yang sangat mengantuk tetapi tetap juga pergi. Ramai orang di one utama ni, al maklumlah cuti maulidur rasul.

Jadi memilih untuk menonton cerita "The book of Eli", cerita yang serasa aku tiada dalam senarai filem yang mahu ditonton. Tetapi layankan, janji ianya bisa beri kepuasan pada aku. Cerita yang ringkas, aksi yang ekstrem dan memerlukan pemahaman yang mendalam untuk cerita ini agar hati tak terpesong. Jesteru kanak-kanak tidak disyorkan untuk menonton filem ini.

Habis tayangan pun sudah jam 12 tgh malam, tandanya pagar kota larangan kini terkunci rapat.. itulah jam loceng sudah berbunyi, aku gagal memenuhi syaratnya. Ambil keputusan bermalam di rumah teman aku, sebelum itu kami pusing bandar kuala lumpur sehingga jam 2 pagi barulah pulang~

Hari yang simple tetapi buat kami gembira, lupa seketika redup yang melanda..


Sabtu malam terima sms lagi, ajak berbasikal di bukit cerakah ahad pagi, setelah dipastikan jam 7 pagi ahad aku dah siap menanti driver datang amik, hehe.. mati pasni aiman xmo amik lagi~ sampai kat umah cj dah jam 8 pagi tambah sesat lagi so jam 9pagi lebih kurang kami tiba di destinasi..

Blur jap bila dah sampai~ sebab tak tahu mana nak mula..
amik basikal yang disewa, haa sewanya tak mahal pun, murah jer.. so mulalah kami kayuh basikal tu, kekok sedikit setelah lama juga aku tak mengayuh basikal ni.

penat, letih, semput, lapar, happy semua ada. Rasakan lagi semua tinggal wallet dalam keta, jadinya dahaga pun kena berjimat ~ hehe kelakar plak~

3 jam mengayuh basikal tu penat and sangat letih tetapi enjoy... lupa plak kat bukit cerakah ni, ada taman kaktus, dusun buah buahan, taman burung, taman hiasan dan macam-macam lagi, untuk yang tak pernah pergi boleh pergi and enjoy disitu.

Ouh untuk gambar kena tunggu..
sbbnya hanya cj yang berjaya tangkap gambar..
camera yang aku bawa dah habis bateri.. sudey lagi..

Penghujung bulan 2 yang menyeronokkan~ bulan 3? kena serius peperiksaan akhir semester bakal menjelang tiba.. doakan aku yer.

Comments

Popular Posts